TMP Logo - The Leading Pathfinder
Søg
Close this search box.

TMP Historie

TMP, Thomas Møller Pedersen Aps

TMP er en familie virksomhed med domicil i Glyngøre. Virksomheden beskæftiger omkring 13 medarbejdere. Vores brede vifte af køretøjer og tilbehør, afsættes fortrinsvis via forhandlere i Danmark og Sverige og via egne webshops.

Oprindeligt startede TMP som en lille handelsvirksomhed med fokus på MC sport, cross og road racing. Grundlæggeren, Thomas Møller Pedersen ( heraf navnet TMP), kørte selv road racing på EM og VM niveau, og for at få råd til at køre race, på sin italienske 125cc MBA, havde Thomas værksted og reservedelslager med rundt til alle banerne. Dette blev starten på virksomheden.

I 1988 byggedes nye forretningslokaler i udkanten af Nykøbing Mors. I 1993 blev TMP den virksomhed, som startede i Danmark med de meget populære italienske Amico scootere fra den italienske Aprilia Fabrik. TMP blev importør af Aprilia og Moto Guzzi i Scandinavien. Høj kvalitet reservedele og tilbehør til to-hjulsmarkedet blev et kendetegn for TMP.  I 2001 havde forretningen fået vokseværk, beskæftigede omkring 35 medarbejdere, servicerede omkring 150 forhandlere i Danmark, Norge og Sverige bl.a. og TMP måtte flytte til større domicil på Hammeren i Nykøbing Mors.

I 2003 gik Aprilia Fabrikken konkurs, det ramte TMP som igennem en hel sæson manglede leverancer af varer. Samtidig pådrog Thomas sig en kræftsygdom, som krævede behandling og restituering. TMP forretningen blev overdraget til ny ejer.

I 2006, efter at den nye ejer havde omdøbt og flyttet den oprindelige forretning, startede Thomas op igen med et nyt TMP. Nu med sønnen Michael og konen med Margit ombord.  

Efter opstart i de hjemlige lokaler på Mors, flyttede virksomheden til Glyngøre, i den gamle Jamo-højtalerfabrik, Jamohuset.

TMP var nu Scandinavisk importør af Piaggio Commercial køretøjer og Danske importør af Piaggio To-hjuls køretøjer. Piaggio havde i mellemtiden opkøbt Aprilia og Moto Guzzi Fabrikkerne, så modelsortimentet hed nu Aprilia, Moto Guzzi, Vespa, Derbi, Piaggio og Gilera. Det gik forrygende med de små trehjulede italienske APE køretøjer og forhandlernettet var hurtigt bygget op igen.  Staben af medarbejder var nu på omkring 12 og antallet af forhandlere var på omkring 65 Danske og 30 Svenske forhandlere.

Flytning af virksomheden gav mulighed for egen produktion, så ombygning af de små trehjulede italienske APE`er til streetfood, kaffevogne, ølvogne med flere, blev en større del af virksomheden.  Samtidig startede TMP op med produktion af de små Wide Path Campere, cykelcampere, som nu sælges via agent i Tyskland og direkte fra TMP til resten af verden.

Som alle andre steder, satsede TMP på opbygning af nyt webshop- og homepage system. Markedsføring, strategi og udvikling af systemer, blev et ansvar som sønnen  Michael tog på sig.  Samtidig overtog Michael repræsentationen på racerbanerne, hvor han, på sin Aprilia 1000 cc racer, bl.a. deltog i EM-serie I Superbike, som blev kørt i Spanien.

I løbet af 2020 valgte TMP at stoppe som Importør af Piaggio To-hjulskøretøjer. Importen af 3-og 4 hjulede Piaggio Commercial køretøjer er fortsat under TMP.

Allerede i 2017 var TMP startet op med 3-hjulede elektriske IVE-CAR, produceret til TMP i Kina, og derfor lå det lige for, også at udvide to-hjuls sortimentet med elektriske køretøjer.

I 2021 lancerede TMP opstarten på TMP-Greenline, et model sortiment af elektriske køretøjer, som lever op til TMP´s krav om design, kvalitet og service. 

I 2022 går TMP all in på salg af elektriske køretøjer samt produktion af streetfood og Campere og flere ideer til produktion er i støbeskeen. Først i februar lanceres den nye

Re-designede webshop-platform tmp.dk, som er paraply for alle underliggende brand-websider.

Indkøbskurv

Login